30 april 2007

Nattamat... Mackornas kung och andra berättelser!!

Brukar känna mig svulten på kvällen innan jag skall gå och knyta mig.... "Tänk om man skulle ta en runda till kylskåpet??"...

Kylskåpet är bostadens självklara kultplats, en plats där både längtan, hopp och förtvivlan möts..."Måtte inte herrgårdsostens förbrukningsdatum vara passerat"..

Många eder har utslungats, mängder med glopord har sipprat ut mellan mina nariga läppar... "Din förbannade tomatdjevfel!! Det var inget fel på dig igår!!! Varför gör du mig detta nu!!!"

Men det är bara att bita ihop.... specerier i kylskåp har en tendens att gadda ihop sig mot sin ägare... "Upprop ostar å gräddskvättar!! Nu skall vi visa människorna vad utgående datum menas!!! Sätt igång och surna!!!"

Det gäller alltså att äta upp maten direkt, innan sekter av mögel skaffar sig partibok och börjar att organisera sig.


Annars:

Djurläkarens nattmacka:

- 1 st grovt rågbröd,
- bredes med salt smör
- bredbar leverpastej eller skivbar
- 2 skivor saltkött lägges ovanpå
- några klickar gelé eller kallnad sky
- råa skivor lök och några kvistar krasse
- drick kall Carlsberg Hof till detta...

Snodd Macka

Njut!!! Njut av livet!!! Medan du ännu kan!!!

De mest populära texterna