28 oktober 2011

Korv eller förkorva sig...Hmm?

Den gamle tyske järnkasslern BisterMarkt sade en gång: "Man skall hålla sig undan och icke delta när man lagar korv och skapar lagar". Det var finurligt sagt må jag säga...

Ett orginal.... Goa grejer finns här!!
Men denna morgon, i Arla morgonväckt skådar jag en gammal svensk företelselse av bästa märke: Ett utskänkningsställe för, som sagt var, korv.

Det finns många sådana utskänkningsställen kvar, de, utskänkningsställena för traditionell skräpmat, försvinner rasande snabbt eller byts helt enkelt ut mot andra sätt att få i sig olämplig föda...

Men det var inte det som jag ville skriva om, utan jag vill gärna om lagen om särskrivning.
Är det rätt, maträtt att skriva Korv Kiosk eller skall man skriva Korvkiosk???

Detta var en tanke som slog mig när jag stod vid Marias plan denna morgon.

De mest populära texterna